Bel 085 051 6823 (Ma-Vr: 8.30 – 17.30)

Anti Pieker Cursus

Doe de gratis Anti Pieker Cursus

Marleen Derks schreef in 2015 het boek Nooit meer piekeren. Het boek staat vol met praktische informatie, ervaringsverhalen en oefeningen. Daarbij is het heel vlot geschreven waardoor het voor iedereen goed leesbaar is. Piekeren is een hardnekkige activiteit; de meeste piekeraars zijn er zeer bedreven in om doelloos gedachten te volgen. Om te stoppen met piekeren is het nodig om te oefenen met doelgericht denken. Dit vergt training.

Naast het boek bestaat er de website nooitmeerpiekeren.nl om lezers te helpen met de oefeningen. Hier kun je gratis werkbladen downloaden en daarmee de oefeningen van het boek uitwerken. In 2016 plaatste Marleen visualisatie oefeningen op YouTube om lezers te helpen ontspannen en focussen. De video’s van de Anti Pieker Cursus verschenen in 2018 op YouTube. Hierin praat Marleen de deelnemers door de oefeningen heen, met uitleg en instructies bij de werkbladen.

Via e-learning platform Onlinepoli.nl

Om het je nog makkelijker te maken heeft Marleen alles samengevoegd in één online pakket. Je registreert je met je e-mailadres op de Onlinepoli https://onlinepoli.nl/courses/anti-pieker-cursus/ en je kiest de Anti Pieker Cursus. In deze digitale omgeving staan de lessen overzichtelijk geordend online. Binnen elke les kun je eenvoudig de cursus bekijken, de bijbehorende visualisatie zien en de relevante werkbladen downloaden.

Jouw gegevens, jouw privacy

Om je privacy te waarborgen kun je geen gevoelige informatie invoeren. Alles wat je in deze cursus voor jezelf uitwerkt doe je op papier of in een word-document op je eigen computer. Het e-mail adres waarmee je je registreert in Onlinepoli.nl blijft intern. Je e-mail adres wordt niet verkocht of voor andere doeleinden gebruikt. Als een account 12 maanden inactief is, verwijderen wij je gegevens.

Hoe het werkt

Het werkt heel simpel. Na je registratie ben je meteen ingelogd. In de Anti Pieker Cursus zijn de oefeningen gelijk aan de hoofdstukken van het boek Nooit meer piekeren ingedeeld. Je gaat naar de oefening die je wilt doen en op één pagina zie je 2 video’s en 1 of meer download buttons voor de werkbladen. Zodra je de les hebt gedaan, markeer je deze als voltooid. Bij je volgende oefenmoment zie je exact waar je gebleven bent, nadat je weer hebt ingelogd.

Bekijk hier de start instructie.

Liever een steuntje in de rug

Als je je gedisciplineerd door de lessen heen hebt gewerkt, heb je al een flinke stap gezet. Snelle studenten doen één les per week. Dan ben je met 21 lessen vier tot vijf maanden bezig. Mocht je dan nog steeds piekeren, dan kun je alsnog bij een Piekerpoli therapeut een afspraak maken. Alle therapeuten kennen het boek en de KEUZE methode. Jouw geïnvesteerde energie gaat sowieso resultaat opleveren. Wanneer dit resultaat toch nog niet naar wens is, kan een gespecialiseerde therapeut je helpen bij je laatste stappen.

De mening van een deelnemer:

Beste Marleen,

Dank je hartelijk voor het gratis online zetten van de anti-piekercursus. Het is vaak zo kostbaar om psychische ondersteuning te ontvangen en de hulp die ik dan krijg helpt me weinig verder. Ook omdat ik zo goed uit mijn woorden kan komen en toch heel krachtig overkom.

Jouw boek en online-cursus heeft me heel veel gebracht. Daarom geef ik je graag deze positieve feedback. Dat is wel het minste wat ik terug kan doen.

In mijn persoonlijke leeroverzicht schreef ik vandaag:

  • April tot december 2019.
  • Stop met piekeren. Anti-piekercursus online Piekerpoli.
  • Persoonlijke effectiviteit en toolbox voor veranderprocessen bij mensen.
  • 21 delen met instructievideo’s.
  • Tijdsinvestering: dagelijks een uur en wekelijks 2 uur voor instructie. Marleen Derks, psychologe.
  • Kosten: gratis.

De motivatie die ik had kwam voort uit de oprechte wens om me minder zorgelijk te voelen in het dagelijks leven. Ik voelde me voortdurend angstig en boos en bedroefd over wat er in mijn dagelijkse leven zich afspeelde en in mijn relaties met anderen kwam ik niet uit de verf. Het contact met collega’s verliep niet prettig, en de manier waarop ik het wilde verbeteren leidde tot verslechtering. Ik voelde me wanhopig.

Deze methodiek bevalt me, want het is samengesteld uit verschillende tools en de maker is ervaringsdeskundige. Alle oefeningen worden vriendelijk uitgelegd en er wordt ook een beroep gedaan op de fantasie. Dat spreekt me aan. Al snel merkte ik het effect, ik voelde me beter en kreeg zicht op mezelf. Soms moest ik me er echt toe zetten, maar omdat de oefeningen effect hebben zette ik door. Het resultaat is dat ik mezelf beter ken en ook beter kan helpen bij verschillende behoeften. Het bijhouden van een dagboek met daarin vaste gegevens over hoe mijn leven loopt, de doelen die ik heb en de acties die ik plan en de goede dingen die ik op een dag gedaan heb geven me zicht op eigen functioneren en een gevoel van controle. De geleide fantasie over de innerlijke helper gaf me de beleving hoe het is om vrij van oordelen naar je eigen leven te kijken. De visualisatie over Afscheid nemen van mensen die niet meer goed voor je zijn gaf me de vrijheid mensen los te laten die me niet een goed gevoel gaven. Het beschrijven en doorleven van gevoelens bleek effectief om mezelf beter te voelen. Daarnaast werkt het piekerkwartiertje heel goed. Alleen al het opschrijven van zo nodig een piekerkwartier inlassen” voorkomt dat de zorgen zich over de hele dag verspreiden.

Nu ben ik van werkplek veranderd en maak ik een nieuwe start met andere mensen en geef ik mezelf meer ruimte om eigen doelen te stellen, onafhankelijk van wat er door anderen van me gevraagd wordt. Dat geeft rust en plezier in het leven. In mijn werk als maatschappelijk werker gebruik ik nu de website van piekerpoli ook als inspiratiebron. Het geeft me een houvast die ik aan anderen gun die daar behoefte aan hebben. En zo heeft de aanzienlijke tijdsinvestering weer rendement in het plezierig werken met anderen. December tot mei: terug vallen op geleerde in afgelopen periode en laten beklijven van andere aanpak. Nu ben ik natuurlijk nog niet af. Ik ben in ontwikkeling. Op dit moment ben ik bezig met het vervolg. Daarvoor gebruik in Elaine Aron: “het ondergewaardeerde zelf”.

Heel hartelijk dank, succes met je werk en veel vreugde in je leven gewenst!

Met vriendelijke groet,

Karin